Case study

Przykładowe zrealizowane projekty

INTELIGENTNA MASELNICZKA

Practic Sp. z o.o. S.K.A.

Firma Practic, specjalizująca się w produkcji i dystrybucji galanterii kuchennej, przyjęła jako strategiczny cel poszerzenie swoich produktów o nową pozycję. Chcąc zbadać aktualne trendy rynkowe firma zwróciła się o pomoc do Biura Informacji i Analiz Naukowych.

Źródło grafik: strona Practic

Inteligentna_maselniczka_Practic_BIAN
Inteligentna_maselniczka_zestaw_Practic_BIAN

Zakres prac wykonanych przez BIAN

Biuro Informacji i Analiz Naukowych w ramach tego zlecenia dokonało analizy i prognozy trendów w branży w ujęciu krótkoterminowym oraz długoterminowym. Wykonując szerszą analizę, mającą uzasadnić potrzebę wdrożenia produktu na rynku, odnaleziono informację, która, jak później się okazało, miała odmienić bieg współpracy. Komisja Europejska dąży do wykluczenia z rynku produktów bazujących na tworzywach sztucznych. Oznaczało to, że tworzywa, które do tej pory były jednym z podstawowych materiałów używanych w produktach Practic, nie będę mogły więcej być użyte do produkcji. Pragnąc dalej się rozwijać i sukcesywnie pozostać na rynku przez długie lata, należało podjąć decyzję o poszukiwaniu alternatywnych surowców należących do kategorii ekologicznych, biodegradowalnych oraz naturalnych.

Jaki efekt udało się uzyskać?

W toku realizacji projektu udało się wraz z pomocą Biura doprowadzić do zawiązania współpracy z zespołem badawczym na Politechnice Krakowskiej. Owocem wysiłków prac specjalistów było opracowanie kompozytu bazującego na tufie wulkanicznym, który spełniał stawiane przez klienta standardy biodegradowalności. Pierwszym prototypowym produktem wyprodukowanym na bazie nowego, innowacyjnego materiału była deska do krojenia chleba i warzyw. Kolejnym produktem, przy którego rozwoju i promocji pracowała firma BIAN jest innowacyjna maselnica. Biuro BIAN pośredniczyło w organizacji badań w Katedrze Chemii Ogólnej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Celem badań było potwierdzenie założonych efektów przechowywania masła w wodzie z zastosowaniem inteligentnej maselnicy.

CIASTKA IRENKI

Follow Sp. z o.o.

Właściciel marki „Ciastka Irenki” zgłosił się do Biura Informacji i Analiz Naukowych z potrzebą zbadania rynku oraz potrzeb konsumentów przed wdrożeniem produktu na rynek w nowej odsłonie. Unikalną cechą produktów marki Irenki jest sposób produkcji - ciastka jaglane i ciastka owsiane wypiekane są bez dodatku mąki.

Źródło grafik: strona Ciastka Irenki

Ciastka_Irenki_czekoladowe_badanie_rynku_BIAN
Ciastka_Irenki_łanek_maślany_badanie_rynku_BIAN

Zakres prac wykonanych przez BIAN

Dla marki „Ciasta Irenki” biuro BIAN realizowało usługę doradczą i analityczną w ramach współpracy z agencją marketingową. Celem było przeprowadzenie analiz rynku na rzecz sformułowania rekomendacji dla nowej strategii komunikacji marki oraz strategii sprzedażowej. Prace BIAN koncentrowały się na:

Jaki efekt udało się uzyskać?

Ciastka Irenki znalazły swoje miejsce na rynku – produkt sprzedawany jest w sklepach sieciowych takich jak: TK Maxx, E.Leclerc, Delikatesy Centrum, Auchan, Rossmann. Ciasteczka w nowych opakowaniach zostały skierowane do różnych grup odbiorców. Są też prezentowane w mediach społecznościowych oraz e-sklepie. Dokładnie jak chcieli tego uczestnicy badań.

AKTYWNA PRZEPŁAWKA WODNA

Instytut OZE Sp. z o.o.

Z potrzebą opracowania strategii komercjalizacji aktywnej przepławki dla fauny wodnej zgłosił się do Biura informacji i Analiz Naukowych Instytut OZE. Instytut OZE jest firmą inżynieryjną i konsultingową oferującą kompleksowe usługi w energetyce, przemyśle i gospodarce wodnej.

Źródło grafik: materiały od Instytutu OZE Sp. z o.o.

Aktywna_przepławka_wodna_model_OZE_BIAN
Aktywna_przepławka_wodna_zdjęcie_OZE_BIAN

Zakres prac wykonanych przez BIAN

W zakresie zlecenia realizowanego dla Instytutu znalazło się opracowania strategii komercjalizacji aktywnej przepławki dla fauny wodnej. Ten innowacyjny produkt został opracowany przez Instytut OZE w ramach projektu badawczo-rozwojowego. Podstawowym celem opracowania było rozpoznanie możliwości wdrożenia do obrotu gospodarczego aktywnej przepławki wodnej. Dokonano segmentacji rynku oraz opracowano założenia dla komunikacji marketingowej. Bardzo ważnym i obszernym komponentem był audyt zastanej strategii komunikacji marki oraz zbudowanie propozycji strategii marketingowo-sprzedażowej.

Jaki efekt udało się uzyskać?

W toku prac researcherskich, analitycznych i doradczych zrealizowanych przez Biuro Informacji i Analiz Naukowych, potwierdzono wysoki potencjał komercyjny aktywnej przepławki dla fauny wodnej, podnoszący równocześnie konkurencyjność zarówno Instytutu OZE Sp. z o.o., jak i poziomu innowacyjności gospodarki krajowej. W efekcie usługi BIAN aktywna przepławka dla fauny wodnej była gotowa do zakomunikowania na rynku i sprzedaży.